Senior marketing- en communicatiemedewerker (freelance, parttime)
Stichting Kito Events organiseert diverse evenementen voor een divers en breed publiek, waarvan het Rotterdam Bluegrass Festival veruit het grootst is.
Het Rotterdam Bluegrass Festival bestaat al tien jaar een gratis toegankelijk driedaags muziekfestival op het Pijnackerplein in het hart van het Oude Noorden, Rotterdam. Tijdens de editie van 2019 trok het festival zo’n 16.000 bezoekers.
De programmering van het RBF bestaat uit binnen- en buitenlandse artiesten uit de Bluegrass- en americanamuziek, van nieuw talent tot grote namen en vanuit alle hoeken binnen het genre. Openheid en inclusiviteit zijn zeer belangrijke kernwaarden van het festival. Iedereen is welkom.
Onze ambities zijn groot en het festival staat te popelen om verder te groeien in zowel de programmering, als de locatie. Zodra het weer mag, gaan we ervoor, we zijn er klaar voor. Doe je mee?
Functie:
Als senior marketing- en communicatiemedewerker ben je een belangrijke en waardevolle spil in onze kleine organisatie die bestaat uit de algemeen directeur, zakelijk leider en een pr-medewerker. Naarmate de uitvoerdatum van het festival nadert en de spanning stijgt wordt het kernteam uitgebreid met meer freelancers en vrijwilligers.
Je bouwt mee aan een herkenbare en eigenzinnige identiteit van het Rotterdam Bluegrass Festival, zowel nationaal als internationaal. Je bent een verbinder die actief op zoek gaat naar nieuwe samenwerkingspartners en de bestaande koestert. Net als het Rotterdam Bluegrass Festival ben je bezeten door de magie van live podiumkunst en het bieden van een unieke ervaring aan de bezoeker.
Onze nieuwe marketingtopper…
- Heeft minimaal twee jaar werkervaring in een soortgelijke functie binnen de festivalwereld/podiumkunsten
- Heeft minimaal HBO-denkniveau
- Voelt zich thuis in een kleine gedreven organisatie die wil groeien
- Wordt enthousiast van het ontwikkelen van een overkoepelende marketingstrategie die het evenement de komende jaren vooruit stuwt
- Heeft ervaring met het vinden van sponsoren en het starten en uitvoeren van crowdfundings-acties
- Verzint en voert in samenwerking met het team eigenzinnige en vernieuwende PR- en marketingcampagnes uit
- Heeft ervaring met het schrijven van persberichten en het genereren van free publicity
- Heeft een waardevol (pers)netwerk en communiceert probleemloos met vele verschillende partners en publiek
- Heeft een scherpe pen in het Nederlands en Engels en weet zich de tone-of-voice van het Rotterdam Bluegrass Festival snel eigen te maken
- Heeft een goede kennis en beheersing van contentmarketing, online marketing en social media
- Weet hoe je een goede, heldere marketingplanning maakt en deze binnen het team zichtbaar maakt
- Is proactief en zichtbaar binnen de organisatie
- Vindt het niet erg om in festivaltijden te werken, zoals in het weekend en de avonden
- Vindt het heerlijk om af en toe even in de 5e versnelling te werken
- Heeft een passie voor festivals en de geur van bier en zweet…
Wat bieden wij?
- Een inspirerende en uitdagende werkomgeving
- Ruimte voor zelfontwikkeling en eigen initiatief
- Flexibele werktijden met vaste overlegmomenten (het aantal uur per week zal in overleg worden afgestemd, in aanloop naar het festivalweekend zal dit oplopen)
- Een passend honorarium (in overleg)
- Heel veel muziek
- Een plek in de RBF-familie
Kernwoorden van ons team zijn: oprecht, bevlogen, betrouwbaar, sociaal en gepassioneerd.
Geïnteresseerd?
Stuur je motivatiebrief of motivatiefilmpje plus CV voor 15 februari naar Guido de Groot, info@kitoevents.com O.v.v. Sollicitatie Senior Marketing en Communicatiemedewerker.
Gesprekken gaan in week 7 en 8 van start.